Det går bra nu

Ja, det här med att komma igång och skriva igen gick ju bra... Jag tror faktiskt att det är för att min design är så jävla ful. Bara för att jag aldrig orkar greja med alla koder. Någon som kan hjälpa mig?

Jag önskar verkligen att jag var bättre på det här, skrev mer ofta och så. Det hade ju varit så roligt att ha sen när man blir äldre. Gör la ett nytt försök.

Jag går fortfarande T4 men snart är den över med. Tiden flyger fram och särskilt våren som jag betonade i förra inlägget. Just nu läser jag processrätt och har sista tentan om exakt en vecka. Ligger i skrivande stund i sängläge och tragglar med processrättens okrönte konung Ekelöf och hans sex böcker inom ämnet. Det är ungefär vad jag har gjort hela dagen, mm studentens glamourösa liv.

Igår var jag på fotboll. Åsarp-Trädet som efter degradering spelar div 4 igen slog IFK Skövde med 3 poäng. Vinsten kom lägligt efter två tunga förluster. Pappa har också varit på fotboll. Han var på Champions league-finlaen i Madrid. Jag är inte alls avundsjuk. Inter tog hem det. Milito avgjorde. Tusentals galna Inter-fans stämde in i AMALA, PAZZA INTER AMALAAAAA. Jag önskar att jag varit där. Min far har ju en förmåga att få till saker alltså. När de kom fram till Madrid innan matchen upptäcktes det till allas fasa att det saknades tre biljetter. Efter lite pussel hade resebolaget fixat 3 till. 3 biljetter till Reals VIP-area där det serverades snittar och champagne. Biljetten bestod av ett plastkort som farsan stolt slängde på bordet när han kom hem. 1740 :- stod det på det.. Euro, inte kronor. Det är ju inte klokt. Karma? När Sofia för en gångs skull bokade första klass på mjölkatåget (andra klass var slut) hade någon spillt uit en halv loka i mitt säte. Just my luck.

Sommaren börjar så smått komma också. Trädgården blommar ur här hema i Trädet och ser nästan onaturligt vacker ut. Man börjar tråna efter sommarlov och långa grillkvällar.

I morgon tar min syssling Elin studenten och det ska firas genom att äta okristligt mycket mat och därefter jäsa i trädgårdsmöblerna i deras trädgård. Fancy. 

Nej nu ska jag fortsätta plugga. Får se hur långt det dröjer till nästa gång.  

Kommentarer
Postat av: TIEPAMANDAHH

sv: tack så mycket :D

2011-09-08 @ 15:47:44
URL: http://tiepamandahh.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0