Sorry

Är inne i en dry spot vad det gäller bloggandet. (igen) Jag har varit i fjällen en vecka och efter det har jag haft mkt att göra och bristande bloggmotivation. Men håll utkik, jag publicerar lite inlägg då jag har tid och lust. Idag är jag i Örebro en snabbis för det sista seminariet i köprätt, mkt intressant ämne. Efter det väntar en lugn helg med tv och plugg, som det ser ut nu iaf. Har börjat på min största inlämning den här terminen, PM i fordringsrätt. Det är ungefär som ett rättsfallskoncentrat fast med en utförlig analys. Det flyter på ganska bra faktiskt. Jag valde det längsta men mest intressanta rättsfallet, NJA 1999 s 575 som handlar om condictio indebiti, misstagsbetalning mm. Bara att läsa igenom det och göra lite anteckningar tog 3h men efter det har det som sagt rullat på. Ska söka lite i universitetsbibliotekets mörkaste skrymslen efter lämpliga källor, bland annat efter en dansk proffesors verk om dansk praxis inom området. Ska bli intressant. Ska försöka lägga ut lite bilder från fjällen i helgen. Ha det gött!

Kommentarer
Postat av: Anette Bonath

Hej

Hoppas Du lägger ut en bild när min käre bror åker utför.

Kram från faster

2009-02-20 @ 19:49:38
Postat av: Melissa

Hej Sofia!

Jag håller på skriva ett PM om samma rättsfall just nu. Jag undrar ifall du har kvar ditt PM, så att jag kan kika på den för att ha en liten hum om ungefär hur man ska skriva. Skulle vara jätte snällt! :)

2012-02-02 @ 23:43:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0