Att underhålla sig sjalv

Jag sitter på tåget på väg hem från öret. Tyvärr är det drygt en halvtimma kvar till Falsketa och tyvärr är jag ensam och rastlös. Min rastlöshet inaktiverar alla logiska och normala gränser i min hjärna vilket leder till att jag svävar ut i något märkvärdiga fantasier. Detta är förmodligen en väldigt väl motiverad reglering då alla som känner mig vet att inte mkt stressar upp mig såsom rastlöshet gör. Köer är en av mina största farhågor. Följande är exempel på tankar som gästat min arma hjärna under denna tågresa: Hur arg skulle damen brevid bli om jag spottade ut mitt gamla tuggummi i håret på henne? Om jag stod på huvudet i sätet här, skulle någon av alla trötta människor reagera? Hur coolt vore det inte att ha en örn som husdjur "earny, get me som meat" och efter ett par sekunder och ett gällt örnskri ligger bytet vid mina fötter och örnen sitter på min axel igen. Hur rik måste man bli för att ha råd med en butler? Åh tänk er bara en sjabbig man som serverar prinsesstårta till frukost, knådar ens fötter och dansar för en när man blir just rastlös.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0