Pubrunda

Igår var det som sagt pubrunda. Ett par hundratal studenter samlades på Stortorget och delades in i grupper. Efter det gick vi till olika pubar och avnjöt drinkar/bira till subventionerade priser. Jag träffade många härliga brudar, vi utbytta såväl hårvårdstips som fyllevisor och givetvis min beaktade X-dansen. Detta är en dans med förhållandevis enkel koregrafi men som ser rolig ut och är rolig att utöva. Denna dans går att ha till många olika tillställningar bara man döper om den för då tror folk att det är speciellt. Igår hette den till exempel studentdansen. I Ayia Napa heter den Napa dansen och på balen hette den Baldansen, varför jag här benämner den som X-dansen.

Som vanligt hade jag kameran i högsta hugg och plåtade mina span:


De två som sitter till vänster längst in r faktiskt hemifrån trakterna. De enda(!) som jag träffat. De är hursomhelst från Hjo och från Töreboda.


Hon till vänster är från Daalarna. Det låter precis som Norrländska har jag kommit fram till. Pinsamt nog var det en kille som ställde den självklara frågan, på grov dialekt, vart tror du jag kommer ifrån? Norrland svarade jag då tveklöst. Han var från Dalarna.


Längst till vänster har ni en tjej vars nollningsbricka avslöjar att hennes intressen är att dricka bärs och Parta. Jag misstänker att hon är ständigt påverkad.


Oj här kom jag med på ett kort också!


Härligaste bilden på Lotta (t.h)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0