Låång dag

Egentligen var det bara fyra timmar effektiv tid men jag var i skolan från halv tio till fem så det var väl ganska så länge. Slutsats av dagen är att det är dyrt att bo i stan. Vad tror ni händer när jag går förbi Kicks som utöver fantastiska produkter har världens mest kompetenta säljare? Hon visar borstar, penslar och snygga färger, hon får mig att se mig själv som glamourprinsessa. Min plånbock är inte lika glamourös som jag efter sådana besök.

Idag hände en annan intressant sak. Det stod massor av olika föreningar och företag utspridda med små sorgliga montrar i hela skolan. Med lågbudget-pennor och färgsprakande godis lockade de till sig stackars studenter och med hjälp av ovan nämnda mutor manipulerade de folk att ta talonger, bli medlemmar och delta i diverse tävlingar. Är man smart som jag så kan man förstås lura till sig mycket utan att sätta sin kråka på ett enda papper. Jag kom över en hel del godis, nyckelringar, disktrasor(?), vattenflaskor, kokböcker mm. Ett av de företag som valt att placera ut sin motsats till nyckelkompetensen på företaget var Tele2. Tre killar i 20-årsåldern stod och försökte få folk att byta till deras abonnemang. Eftersom jag har Iphone kommer jag alltid indrigt undan. Många andra svarade också nej på frågan men istället för att tjata började killarna fråga om uteställen, vilka som var bäst och vart vi skulle gå osv. Tillslut frågade de om vi ville följa med på förfest på deras hotellrum. Hallå killar? Gick vi inte ifrån ämnet lite nu? Är inte ni i tjänst? Faktum är att man är skyldig, som anställd på ett företag att visa lojalitet och inte sprida dåligt rykte kring det företag de representerar. Stå och stöta på varenda tjej som går förbi på ett universitet uppfyller enligt mig kriterierna för att på god grund kunna bli avskedad.

Jag var inne på skolans bibliotek idag och tog mig en närmare titt. Jag fick verkligen känslan som man får när man kollar på Skönheten och odjuret och hon kommer in i rummet med alla böcker. Jag vacknade ur min trans när jag som bäst flög runt på stegarena vid bokhyllorna.


Allt ni ser är böcker, i två våningar!

Idag var det egentligen nollning men eftersom festen började samma tid som jag slutade och jag känner mig lite krasslig samt behöver läsa lite så valde jag att inte gå. Förnuftigt va?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0