Idag är det inte roligt att heta Sofia Linder

Stegar av tåget som är försenat. Det är pissigt väder och kylan tränger mer än gärna in under jackan. Tror ni inte att någon har snott min cykel? Vem gör så? MIN cykel som min pappa stått och gjort i ordning och kört upp hit. MIN MIN MIN! Jag har aldrig blivit bestulen på någonting och det är skrämmande vilket hat jag känner. Vem är det som inte kan skilja på mitt och ditt? Vem går och klipper upp låset på en stackars gammal tantcykel. MIN tantcykel! Hur som helst var jag tvungen att komma ut till skolan och med buss tar det mkt längre tid än med cykel och man hinner inte hem och ställa in frysvaror och tung packning innan. Ännu längre tid tar det om man sätter sig på fel buss och åker någon mil utanför stan. (Varför har man samma nummer och namn på en buss som går i två riktningar?) Klockan tickade och jag som hatar att inte vara i god tid blev mer och mer nervös. När chauffören stannade och sa att det skulle bli ett stopp på tio minuter tog jag nästan till lipen. Ringde taxi och kom tio minuter försent. Detta gjorde visserligen ingenting och jag förklarade för min lärare att någon tölp har tagit MIN cykel. 

Varför kan inte bara alla vara ärliga och laglydiga? Jag skulle minsann aldrig sno någons cykel. Det värsta är ju att man aldrig (läs: vanligtvis) aldrig får tag på förövaren.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0