Åsarp-Trädet

Ingen har väl kunnat undgå min swtarka kärlek till min modersklubb Åsarp-Trädet? Idag var jag och såg dem spela mot Ulvåker och när det var dags att gå hem visade resultattavlan på 2-2. Ganska så rättvist om du frågar mig.

Imorgon är det träskmarknad här i Trädet. Detta årliga event samlar massor med människor från bygden och är verkligen en höjdpunkt på året. Visserligen var et som alltid bättre förr. Då sparade en annan pengar hela året för att kunna köpa på sig massa skräp på marknaden.

Annars har jag inte gjort så mkt idag. Jag var nere hos min kära farmor och fikade. Hon berättade historier om allt från händelser i tinget (hon är nämndeman i Borås tingsrätt) till när hon som ung fick rycka in som fångvaktare i Trädets "finka". Där gälde det att gömma nyckeln väl. Jag har även hunnit med att studera lite och krama Jonas. Nu skall jag åka med min far och hämta hem lillasyster som varit på bio. Ha en härlig fredagkväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0