Städmorgon

Gissa om jag känner mig duktig nu? Det är så rent i mitt rum att till och med min pedant-kusin Marthina skulle kunna komma på besök, du är välkommen gumman!

Dock är jag glad att jag har världens bästa roomie som städar resterande del av lägenheten. Jag trivs verkligen i denna fina lägenhet, i mitt fina rum och jag är verkligen tacksam att det ordnade sig så bra. Tack alla som hjälpte till! Ett boende är ändå viktigt, även om det är lätt att säga "det räcker med tack över huvudet" så är det en grundläggande faktor som påverkar allt man gör. I alla fall för mig. Jag värderar att komma hem till lugn och ro, göra en latte och krypa upp bland mina mysiga kuddar och läsa.

För er som inte vet det ligger min lägenhet mitt i stan med, ungefär 3 km från campus. Det är underbar! Jag får motion varje dag och får dessutom lite distans till studentlivet, sedan att jag har alla affärer utanför dörren är ju inte heller fel. När jag ser hur de som bor i korridor har det är jag glad att jag hamnade här. Det hade inte passat mig!

Jag kan ju också passa på att säga att jag frågade min roomie hur hon tyckte att det går samt att jag trivs jättebra. Hon sa då att jag får bo här sålänga jag vill! YEEY!


Inte ett dammkorn!



Jag har även hittat en dold talang hos mig! Vad tycks Sofie from the block?
Är jag godkänd?


HAHA Nu hände någonting väldigt roligt, min mamma ringde så jag svarade. Det enda jag hör är dock någon som plockar ut diskmaskinen och sjunger ljudligt i stil med opera, jag saknar dig Mami =)

Kommentarer
Postat av: Syster Yster

HAHA, hon har ringt mig utan att förstå det också. Ett flertal gånger i skolan då jag satt på lektion. (jag var inte lika road som du)

2008-10-16 @ 21:12:13
URL: http://lindeer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0