Sådär kul att heta Sofia Linder jämt

Jag åkte med pappa upp till Örebro i morses efter en kort sejour på hemmaplan. Ska bara vara här till i morgon då vi har ett rättegångsspel att ta hand om, sedan är det bara tentan kvar. Denna infaller som tidigare nämnt den 6:e. Dessa två moment i min utbildning har medfört att jag inte kunnat blogga så mycket.

Hur som helst så stannade vi på STATIOL och köpte kaffe på vägen upp. Pappa sa till mig, ta ingen lock, det är livsfarligt. Jag svarade att så gör jag minsann alltid i skolan och det har funkat jättebra. Tyvärr hade inte STATIOL lika stabila muggar som ute på universitetet. Jag hade muggen mellan knäna och när jag grep tag i den gav hela muggen vika, locket flög av och mestadels av det skållheta innehållet var kvar i muggen. Den andra halvan å andra sidan hamnade rakt i knäet. AAAAAAAAAAH moth*rf*uÄdfwÄÄAAAA*. Med tredje gradens brännskador och leggins som nu blivit ett med skinnet staplade jag upp i lägenheten och bytte om och därefter var det bara att bita ihop och åka till skolan. Dår gjorde vi klar inför morgondagen.

Nu ikväll skulle jag ta mig en fiskgratäng, en välförtjänt sådan. Värmde skiten i ugnen i 35 minuter och stod under tiden utanför och dreglade med kurrande mage. Tog med mig detta in i rummet och satte mig i sängen. Kollade bort och svarade på en smart fråga i det värdelösa underhållningsprogrammet 50-50. Tittade bara bort en sekund men fiskf*n letade sig ner på båda(!) kuddarna och på min mage. AJ igen. Jonas jag förstår nu varför jag inte får äta i din säng. Eftersom denna måltid förgyllts med dillsås på toppen såg det ut som om en liten bebis spytt upp tre gånger sin kroppsvikt i sängen, förmodligen är det också så det kommer att lukta när jag tar med mig tvätten hem i morgon.



 Vad skall jag äta istället? Har nog lite ruttna popcorn till godo!

Kommentarer
Postat av: Sofie

HAHAHAHAHAHAHA!!!!

Stackare. Det är inte lätt att vara liten alla gånger. Jaaa, Johan sa att Anders frågat efter mig, du måste hälsa honom =) Saknar våra badmintonfighter!

Nu blev jag hungrig pga din nedrans fiskgratäng.Damn you Salazar.

Puss och kram

2008-10-30 @ 18:51:55
URL: http://hannamiasofie.blogg.se/
Postat av: Pappa

Skrattade så jag grät



Tre gånger sin egen kroppsvikt !



Det är humor på hög nivå, mindre kul med framsätet dock. Statoil (inte Statiol) i Laxå fick min hämnd.

Där slängde jag allt papper Du satt på efter fadäsen. B.t.w Det var Shell vi stannade på....

Puss Gumman!

2008-10-30 @ 19:54:56
Postat av: Anonym

Btw, glömde nämna pepparkaksdegen. Mycket bra initiativ Gerd. Det närmaste jag har kommit denna godsak är pepparkakssockerkaka (heter det så?) som vi köpte igår. Jag tror inte att det finns deg i Norge.



Love Greta



2008-10-30 @ 21:15:35
URL: http://hannamiasofie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0