Plugg

Börjar jag bli tråkig?

Ja lite.

Ikväll ska jag iallafall titta på Desperate housewives klockan 21:00 yeey!

Tre mindre toliga saker har inträffat.

1. Jag tog fel på dagen, trodde att det var onsdag idag och att jag snart skulle få åka hem till min kära familj, släkt, kille och vänner.
2. Jag trodde att jag hade fått en rolig kommentar på min blogg från en "anonym" läsare. I själva verket var det jag själv som svarat på någon annans kommentar och glömt att fyl.la i mitt namn. Det är lite tråkigt när man endast erhåller ½ kommentar/år! (ja det var en uppmaning!)
3. Jag har varken tid/lust/ork/pengar/mod/självdistans eller stark vilja att införskaffa en nagelsax hit till min lägenhet. Så skötsel av framförallt tånaglar är under all kritik. Tack än en gång till SJ som har så bra förbindelser med Örebro så att jag kan åka hem och klippa naglarna.

Ni vet vad de säger, en dålig nyhet kommer sällan ensam. Dessa dåliga nyheter tog med sig en bra! Jag har hittat Baristamjöl! Ni vet sådan man använder i kaffe. Ska se om jag kan få tag på min nyexamiinerade baristaväninna Sofie för vidare information om denna mjölks otroligt vida användningsområde. Snålfan som jag är grät jag dock lite när jag insåg att jag nog blir tvungen att köpa något redskap för att kunna förädla denhär fantastiska råvaran till sött skum att pryda mitt kaffe med. Tack Arla som förgyller mina kaffepauser.



Back to work. Just nu läser jag om parts åberopsbörda. Är det någon som kan gissa vad det är?
Nej, det är tyvärr inte att man är skyldig att åberopa alla omständigheter som rör ett mål.
Vad enkelt livet (läs:kvällen) hade varit då....

Kommentarer
Postat av: Pappa

Vad jag blir stolt när jag läser Din blogg !

Du skriver så bra och jag förstår vad Du kämpar med Dina studier, det kommer att löna sig tro mig.

Din pappa blir en vecka om året en av landets mest

självupptagna människor. Älg jaktsveckan stänger jag ute det mesta av både familj och jobbförpliktelser, vilket är jätteskönt men också en källa till dåligt samvete. Jag tycker mig ha snoppat av både Er barn, och Mamma ett antal gånger på bara två dagar. Men jag skall ta skadan igen jag lovar. Njut av de desperata hemmafruarna nu !!



Puss Pappa

2008-10-14 @ 20:01:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0