JUUUULBORD

Underbara jul!

Duktiga killar kan laga mat, Tack Tony, Anders, Gertat och Edvin, det var duktigt gjort. Killarna lagade mat hela dagen och jag och Evelina tog oss dit i taxi vid sju-tiden och käkade så att kaggarna stod rakt ut. Efter det blev det lite Guitar Hero och chill. Mycket trevlig kväll bortsett från en liten incident som trots min insats i tentan dagen innan fick mig att känna mig lite blåst. (Naturligvis en helt obefogad känsla). Jag hörde (läs: tyckte mig höra) Tonys käraste vän och rumskompis Linus jama utanför. Tony sa då "det ringer på dörren, katten vill in". Jag bortsåg från den biten att "det ringer på dörren" och gick för att släppa in den förfrusne kattstackarn. Varav ett gapskratt bryter ut och killarna drar den förhastade slutsatsen att jag är en mycket blond tjej som tror att katter kan ringa på dörren. Jaja, väldigt lustigt!

Gert, snäll och förstående storebror hade lånat ut sin lägenhet som ligger över Tonys till sin lillebror och hans polare. Jag följde med Gertat upp en stund för att kolla läget. Följande konversation utspelar dig mellan Gert och hans okände lillebror:

Broder: Vem är det? (Pekar oblygt på mig)
Gert: Sofia
Broder: Vem är hon? (Fortsätter peka)
Gert: Sofia Linder
Broder: Ja, jag ser väl det men vad gör hon med dig?
Gert: Va?!
Broder: Ska du lämna henne här?

Andra gången i mitt liv som jag kände mig som ett husdjur alternativt spädbarn. Första gången var när jag och Jonas precis hade börjat dejta och hans vän Maccan frågade om han kunde gå upp och "titta på mig" medan jag sov.

En annan rolig konversation utspelade sig när jag och Anders satt och berättade gamla anekdoter från Danmarksresor.

Jag: Kommer du ihåg det Anders? Du lurade i mig massa dricka..
Anders (som för övrigt var rejält dragen och precis hade halsat det sista av mitt blaskiga budgetvin): Det vorde kul om du kunde lura tillbaka någon gång.


Las taberasas

På bordet fanns:
Hemmagjorda köttbullar
Prinskorv
Ägghalvor
omelett
Janssons
Skinka
Sylta
Den där röda salladen
Säkert någonting mer som jag glömt.


Edvin ville inte visa sin vackraste sida på kort ;)


Trötta efter matlagningen


Gert spänner stjärten när han spelar. Snygg-Eve skymtas i bakgrunden.


Tony går loss på gitarren!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0