wooow

Först anlände jag till Eve med andan i halsen och fem par skor med mig. Till min stora förtret för att upptäcka att jag inte alls var sen och att de inte ens hade ätit än. Med dem menar jag Evelina och tre kompisar från hennes skola i Jkp. När jag ändå var där fick jag hjälpa slapptaskarna med maten om det överhuvudtaget skulle bli någon. Tacopaj stod på matsedeln. Den blev mycket lyckad. Till detta serverades tacoships, guaccomole och vitt vin. Lagom till middagen kom Martina, en till klasskompis till Evelina. Efter en kulinarisk middag började vi fixa till oss och kort därefter kom Ida och Julia från mitt fotbollslag och joinade gemenskapen. Jag fick äran att slänga ihop en frisyr på Ida med hjälp av supervåfflan, eller ah, volumemaster från OBH nordica. Som om inte detta vore nog för mitt kreativa självförtroende blev jag även ombed att sminka dessa två undersköna damer. Trevligt.

Efter ett tag kände vi att vi bejakat våra kvinnliga sidor för ett tag framöver och lät av den anledningen Evelinas sambo Anders och hans kompisar komma dit. Anders och hans kompisar kan också gå under namnet Åsarp-Trädet. Detta resulterade i ett lyft på en redan mycket behaglig förfest. Ander som var nykter skjutsade oss till Terrassen när tiden var inne. För att försäkra oss om att komma in åkte vi dit relativt tidigt, vi visste att det skulle bli mkt folk.

Rydell&Quick var kungar som vanligt. Ett mycket unikt coverband med två trummisar och dessutom en långhårig milf som spelar saxofon(?). Detta var nog tredje eller fjärde gången jag såg dem! Lite trångt blev det faktiskt, trots den massiva utbyggnaden av lokalen. Det är väl iofs inte så konstigt när 1100 personer försökte vistas så nära scenen som möjligt. Och fler var på ingång samt att kön gick runt hela byggnaden. När alla fulla, vårdslösa månniskor knuffas blir jag lite irriterad, men det gick bra ändå! Jag fick ju träffa min prinskorv mitt bland alla folk, han tog hand om mig, höll alla drägg borta och kammade mitt hår. LOVE

Nej kvällen blev lyckad som vanligt. Jag hoppas att jag får bilderna av Evelina snarst möjligt så att jag kan delge kvällen även i visuella versioner. Jag fick också en inbjudan till en till maskerad på påskafton. Det är Tony, Anders och Gert som fyller år och firar det på detta lustfyllda sätt. Man tackar för inviten. Undra vad jag ska vara utklädd till nu. Några förslag?


Kommentarer
Postat av: Sofie

Skoj att någon hade en trevligt lördagskväll iaf, haha =) Ja nästa gång blir det Terrassen. Vi hörs i skolan imorrn sugarlemonmuffinpie!

2008-03-09 @ 18:30:22
URL: http://hannamiasofie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0