Våldtäkt

Jag hörde något så fruktansvärt idag. En tjej i Borås hade blivit våldtagen i en taxi, en riktig taxi! Dessutom var inte klockan mer än 9 på kvällen. Efter våldtäckten hade chauffören kört henne till det ställe hon skulle. Klokt nog tog tjejen numret på taxibilen och förbrytaren kunde haffas typ en timme senare.

Helt seriöst, sådant skall inte behöva hända. Ingen skall behöva bli utsatt för något så fruktansvärt. Ändå är det säkert fler än du tror som blir det. En våldtäkt behöver inte alltid vara klassisk och ske i en taxibil eller i en park. Det är enormt många killar (om de nu går under det relativt männskliga begreppet) som totalt saknar respekt för kvinnor. Hur kan en människa göra så? Vart är det som det har gått snett? Detta är så oerhört fel. En person tar kontroll över en annan och offret står helt plötsligt utan fri vilja, varesig det handlar om våld eller verbalt övergrepp. Jag förstår itne hur en människa kan med att beröva någon annan på dens vilja, genomföra en handling som kan förstöra så stora delar av ett liv för andra människor bara för ett samlag? Men det ska ju finnas sjuka idioter till allt.

Jag förtäljde denna hemska berättelse för min moder. Hon började se ansträngd ut och sa sedan - Spy på dem Sofia. Spy på den som överfaller dig. Jag tror istället att jag rekommenderar att pepparspray blir lagligt i den mån det inte missbrukas.

Take care

Kommentarer
Postat av: Jonas

Jag håller med, det är helt sjukt detta. Man skäms ju nästan över att vara samma kön som dem, vart är världen på väg?

2008-03-10 @ 22:24:58
URL: http://carnivalofsins.blogg.se
Postat av: Erik

word. Om det är någonting som får mig förbannad är det när man läser om våldtäkter.
Blir besviken på männskligeheten varje dag...
Är inte pepparspray lagligt btw?

2008-03-10 @ 22:36:08
URL: http://erockbastard.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0