Hemma idag

Nej min pappa ska inte få förstöra min dag. Jag sköter min skola det vet både han och jag. Jag kommer gå ut med betyg som är högt över hans belåtenhet och det ska bli skönt att trycka upp de i fejjan på honom och alla andra familjemedlemmar.

Min sovmorgon som var så efterlängtad blev inte alls vad jag hade tänkt mig. Från och med 06:00 har jag kontinuerligt vridit och vänt på mig för att inta en något sånär behaglig position. Det är rätt så svårt att lyckas med denna bedrift när man har snor av konsistensen gummi i näsan samt hjärnan. Tur att jag inte envisade mig med att gå till skolan för det hade jag aldrig pallat en hel dag.

Pappa, nu får du bli hur tjurskallig du vill men jag TÄNKER faktiskt, om det inte av naturliga skäl blir omöjligt för mig att ta mig ur sängen, gå upp och bowla med laget ikväll. Innan det kommer jag även släpa mig och min snoriga snok till Noveau och avnjuta en kulinarisk tacobuffé. Även om det strider mot vad alla här har att påpeka så NEJ det är inte jobbigare att bowla en timme än det är att gå i skolan i 8 timmar, jag kommer att klara det. Och om jag känner mig tillräckligt frisk i morgon, det vill säga om mitt huvud, hjärta och stjäl inte hänger som en vissen krokus även i morgonbitti så ska jag gå till skolan. Jag håller tummarna för att bowling och tacos skall fylla på mina krafter! 

Nu hänger det en snortalle som näst intill nuddar tangentbordet så jag måste gå och torka bort den. Sen ska jag käka, dricka te, kolla på Ellen DeGeneres och tycka synd om mig själv! Bye

image87image88

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0