Slödag

Söndag är en slödag och min enda lediga eftersom jag jobbade igår. Efter jobbet kollade jag givetvis på matchen som jag inte har så mycket att säga om. Sverige stod upp bra för att vara Sverige mot ett favoritstämplat lag. Synd bara att det blev som det blev, å andra sidan gör det inte så mycket. Vi hade fått möta Holland i kvarten i vilket fall, Spanien hade gått vidare på bättre målskillnad. Jag tycker att det är dumt att byta ut Zlatan så fort han gör mål, varför liksom? Det stod 1-1, varför inte satsa på 2-1? Varför skall vi spara Zlatan till ett slutspel som vi kanske inte ens når. Nog om det, krossa Ryssland!

Efter matchen begav jag mig hem till Evelina som hade sina Jönköpingsbor på besök. Det var mycket trevligt. Vi förtärde alkohol och hade allsång till klassiker som "Stad i ljus" och blandat fdrån "Kristina från duvemåla". Efter detta tog vi taxi in till Plantis och försökte svänga våra lurviga inne i stans (läs: Svea rikes) minsta festlokal. Där fanns mycket roligt folk, bland annat mina kära ÅT-grabbar och min underbara man. Kvällen avslutades på eldorado där jag och hjärtat delade på en kebabrulle och gick sedan hem och kröp ner i den varma sängen och sov ut. Nu har Jonas träning och jag sitter hemma och fortsätter med det som jag gjorde innan, dvs ingenting. I morgon väntar jobbet och ikväll blir det hög mysfaktor hemma i Trädet.

Dessvärre har jag inga bilder att bjuda på från gårdagen så jag (läs:Stefan Carlsson) klumpigt nog förstörde min nere i Ayia. Om någon undrar så fyller jag år den 4:e aug. Jag vill ha en liten och smidig men ändå bra kamera.

Över och ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0