Förlorade med 1-1

Om man nu kan göra det så var det vad vi i u-laget gjorde mot Igelstorp idag. Vi pressade och producerade chans på chans. Detta gav utdelning direkt, Johanna skickade iväg en klockren strykare och jag slängde mig och petade in den. Istället för att blåsa mål blåser domaren offside. Jag säger inte att han hade fel, men det hade han.  Jag reflekterade inte så mycket över detta missöde just då eftersom jag troddeatt vi skulle kamma hem en jordskredsseger. Tyvärr blev inte fallet sådant utan vi låg under med 1-0 länge och väl innan Söder stänkte in kvitteringen. Jag gjorde triss i tveksamma glidtackningar vilket praktiskt resulterade i det gamla ordspråket som man bäddar får man ligga. Jag såg henne komma emot mig, utan någon som helst ryggmuskulatur att sätta emot, detta på grund av löjligt dålig träning, föll jag till backen. Trött som jag var till följd av dålig kondition låg jag kvar en stund och vilade mig. Jag som aldrig fått hjälp av någon sjukvårdare på planen blev rädd när domaren kom fram och frågade om jag behövde hjälp. "Big no" sa jag och reste mig upp. Svart i blicken signalerade jag åt tjejen att vänta du bara.


Jag är rätt nöjd med laget insats, det är synd bara att vi inte stänker in ett par mål. Min egen insats blev också bättre än väntat. Innan matchen örsökte jag förbereda Bill och Bull på att första hjälpen skulle komma väl till pass efter sisådär sju minuter.  


Nu skall jag avnjuta en film och käka onyttiga saker. Detta för att lindra min fysiska smärta som uppkom under matchen, jag är dvullen och blå på hella kroppen och mina halvförtvinade muskler värker som aldrig förr. Skönt att hitta tillbaka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0