Stolt lillasyster

Kvällen avnöjts på O'Learys i Jönköping där min bror var med i kvalet till SM i Guitar Hero. Det var verkligen jättekul att se. Bror min gick upp på scenen som tredje man och rockade järnet. Han slog sitt personliga rekord och slutade på 97% och 234 000 poäng. Enbart två personer kunde slå detta resultat och således gick han vidare till semifinal som trea. Här fick dock en mycket nöjd Martin ställa ifrån sig gitarren när han i ett battle mötte den enda person som lyckades få 100%. Martin ledde länge och stort men så kom den klassiska black outen som man näst intill alltid åker på under en sådanhär tväling. Detta resulterade i att han satte fingrarna fel och förlorade på grund av detta. Jag och mamma var så stolta så att vi nästan sprack, och en trevlig kväll det blev det. Fyra personer från hela Sverige kommer att gå vidare och mötas i la grande finale i Stockholm. Hoppas det blir fler tävlingar, för Martin han kan gå hela vägen! Jag skall försöka spela in en film när han spelar någon gång så att ni får se hur bra han är!



Man fick ett foto och lite andra prylar om man deltog. Här ser ni brorsan i action!



Såhär såg jag ut när jag hejade på brorsan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0