Onsdag

Då har man avverkat ännu en arbetsdag samt en lunchbuffé på Wokstugan. Fantastiskt bra mat. Bion igår var bra, det var i princip som fyra nya avsnitt av Sex and the city vilket måste vara mycket uppskattat av de trognaste anhängarna. Nu skall jag ge mig ut och springa en runda för att sedan sjunka ner i soffan och läsa och äta mackor med saltgurka på.

Här kommer ett tips på en rolig sysselsättnign om du har tråkigt, tjuvlyssna! Folk säger mycket dumt, den senaste veckan har jag hört två saker som jag lagt på minnet:

En tjej och en kille satt på ett fik och genomled vad som utåt sett såg ut att vara en dejt. De verkade inte ha så mycket att säga och stämmningen började bli tryckt. Tjejen sitter lite insjunken i sig själv och studerar noga en tjugolapp. Med hjälp av solljusset som det närliggande fönstrert släpper in får hon syn på vattenstämpeln och utbrister följande: "Orka att kärringens ansikte är där också."

Kommentar: Kärring? Gamla Selma är väl allt annat än en kärring? Om man inte kommer på någonting att säga är det bättre att vara tyst, även om det är svårt.

Ett gäng flickor i 11-12 årsåldern sitter och pratar. Samtalet innehåller en del namn på personer som enligt en av flickorna "tror att hon kan allt om mode och att hon är så cool". Ja men utbrister en annan flicka, Rebecka då? Hon tror att hon är så duktig på NO, men jag lovar, hon vet inte ens vilket som är Sveriges största landskap.

Kommentar: Haha, mode?! Vad har man på sig när man är tolv? Typ tights med Mimmi på. Jag skulle vilja se tolvåringarnas modequeen för en närmare titt på vad som är inne. Det verkar inte som om flickan som yttrar det senare uttalandet har så stor koll på NO heller eftersom Naturorienterade ämnen inte omfattar svensk geografi iallafall.

Kommentarer
Postat av: Pappsen

Kul att Du är på G igen kul med 12åringarna.

Tänk lite extra på stavningen om Du skall använda bloggen som referens.

2008-07-16 @ 21:20:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0