Mitt i naturen

På mitt jobb är jag ute och åker mycket. Jag jobbar ju som sagt i hemtjänsten i Kinnarp och Åsarp. Den senaste veckan har jag stött på ovanligt mycket djur: jag har blivit jagad av tjurar och flugor, jag har kört över en orm och varit när att köra på en ödla samt en miljon fåglar och jag har fått bromsa för inte mindre än tre rådjur och en hare. Men vi har en vinnare: Igår när jag körde mitt ute i buschen och kommer över ett krön står det en get på vägen. EN GET! Jag fick återigen ta till den vänstra pedalen för att inte ta dö på det underliga djur som stod mitt på vägen och stirrade på mig. Efter en lite attitydsduell mellan mig och geten lunkade den sakta ner i diket och kröp under(!) ett staket in till några hästar och började umgås med dem. Moder natur, när skall du sluta förvåna mig?

Kommentarer
Postat av: sofia

taack s¨ååå mycket! min resa var kaaaanon verkligen!! :D lyckad till tusen!

joo de är bra med mig, så underbart väder att komma hem till så blir bara ööööverglad! :D hahah. Hur är detmed dig då sofia? allt väl nu i sommarvärmen?

åååh ja vet inte huuuur ja ska klara mig i skolan utan dig o sofie alltså! :O ;) vad ska du göra nu när tingsholm är ett förflutet? ;D kraaam

2008-07-23 @ 20:35:45
URL: http://sowlander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0