Män som hatar kvinnor

Vad skönt det är att få välja vad man läser själv. Så länge man går i skolan faller det sig rätt så naturligt att man läser kurslitteratur enbart. Någon gång då och då hände det iofs att vår svenskalärare valde ut någon skönlitteratur men det är ändå befriande att få välja själv. Ovanstående redogör varför jag inte tidigare valt att läsa den bok som blivit lite av en måste-bok efter författaren Stieg Larssons död. Boken är den första i en serie på tre böcker. Jag tyckte som många andra att boken var mycket underhållande och väldigt spännande. Den var lite annorlunda och man kunde inte, som i många andra fall, förutspå utgången av boken redan efter halva boken. Nu skall jag läsa vidare i Arnserien men sen ger jag mig på nummero två i Milleniumserien.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0