Luuugn helg

Visst är det skönt att ha en sådan då och då, speciellt när skolan kräver den mesta tiden på veckorna. Dock utvecklar jag både fysiska och psykiska besvär av att ligga och dega förlänge. De fysiska besvären består av krämpor i muskler och leder och de psykiska resulterar i att jag använder någon form av regression och går tillbaka till tidigare stadier i mitt liv, maken gissar att jag hamnar i 4-5-årssatdiet. Därför är det alltså nödvändigt att hitta på något att göra. När jag ändå var tillbaka i småbarnsåldern tog jag med mig ett recept därifrån.
Älskade kesobullar!

50 g smält margarin
1/2 l mjölk
1 pkt jäst
1 tsk salt
1 dl socker
1 liten burk keso (250g)
1 dl grahamsmjöl (gärna drygt)
14 dl vetemjöl Blanda och jäs som en vetedeg.


Baka ut 25-30 runda bullar. Jäs under bakduk och grädda i 200 grader 10-12 min.
 
Så detta skall nu underhålla mig en liten stund. Ikväll blir det film om jag inte ångrar mig och går ut ändå. Vilken film det blir får vi se, jag föreslog Pirates-triologin men mannen i huset såg tveksam ut.  Får se vad det blir! Trevlig lördagkäll!



Jag vet..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0