Göteborg

Ja i fredagsmorse bar det iväg. Dagen spenderades till shopping och jag plockade med mig en hel del användbara ting hem. Första rundan gav följande:

Rond 1
Röda pumps
Svarta, lackade ankel boots
Skimrande skor med snörning
Röd, mönstrad scarf
Svart kofta med söt rosettbrodyr
Svart klänning med silvrig ring och många knytmöjligheter
Två par pärlörhängen
Guldiga hjärtörhängen
Två silvriga örhägen (ringar i två olika stl)
Guldiga örhängen, ring och hängen
Guldigt hårband (till maskerad som jag snart skall informera om, temat är iaf tusen och en natt)

image65


Efter detta checkade vi in på hotellet, rummet och allt annat var till belåtenhet. Vi bodde på Hotel Europa för övrigt. Två steg ut och man var inne i Nordstan. Så det var jättebra! Vi chillade på rummet ett tag, kollade på Grey´s och så. Efter det gick vi ut och gick jättelångt. Kollade in stans gator och vilka ställen vi skulle besöka dagen därpå. Vi hittade en mysig liten restaurang efter ett tag där vi gick in och satte oss. Vi båda bestämde oss ganska snart för att ta fläskfilé med gorgonzolasås, jag med kroketter och Jonas med råstekt potatis. Maten smakade underbart, bland det godaste jag ätit. Vi satt där och bara njöt tills klockan slog mycket. Tänkte gå på bio men skippade det och gick tillbaka till hotellet och kollade på hjälp, haha humor på hög nivå. Morgonen där på gick i upp tidigt och inmundigade allt man kan tänka sig ställa fram på ett frukostbord, plus köttbullar, prinskorv och bacon. En riktig hotellfrukost med andra ord. Därefter tog vi oss an Femman, Nordiska kompaniet och stans övriga gator ännu en gång, mysigt! Denna dag fick jag med mig följande:
 
Rond 2
Guldiga, superballa byxor
Svart, lång hoodtröja
Svarta leggins
Blå, kort t-shirt
Grå, kort t-shirt
Svart kjol med dragkedja
Body scrub som luktar jordgubb
Leave-in conditioner

image66

Med värkande fötter och kurrande kaggar fick vi till slut ge oss, åt på Pizza hut och tog sedan första, bästa tåg hem. Här är jag nu, ska snart hem till Trädet och se på melodifestivalen och käka allt gott mellan a-ö, det är ju trots allt frossarkväll i kväll! I morgon skall jag upp och jobba så det blir till att sova tidigt!

Ha en trevlig kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0