Farbror blå

Av någon konstig anledning har fenomenet att vi är lediga på fredagar medfört att det inte längre känns som om det jämt är måndag. UNDERBART om du frågar mig!

Min status är fortfarande lite risig men bättre än gårdagen, kan nog förflytta mig till soffan idag. Jobbigt när man inte riktigt kan äta heller. Som tur är har jag världens mest sympatiska medmänniska runt mig hela tiden, min kära man. Ha åkte och köpte en kall, amerikansk sallad utan majs och paprika till mig igår och den gick utmärkt att skölja ner med vatten och någon vitamin som han tvinga i mig!

Idag är jag också lite nervös, jag min skenheliga månniska har nämligen blivit förväxlad med svea rikes tyngsta brottsling. Haha nej men jag ska telefonera polisen klockan tretton noll noll. Fick ett lite mystiskt brev hem i lådan där man photoshopat ihop mitt körkort och ställt det som liknelse till en annan person som råkar gasa på lite förbi en hastighetskamera ute i Skultorp på väg mot Sövdes nattliv. Jag min eländiga sate sitter i passagerarsätet inte ett ont anande. Jaja, jag överklagade givetvis och med mitt undersköna vokabulär gick herr blå med på telefonförhör och det skall alltså äga rum idag. Och det säger jag, om jag så ska försvara mig själv i rätten tänker jag inte betala 2000 pix och sätta en svart markör på mitt älskade, relativt nyinförskaffade körkort!  

image38

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0