Erkännande

Ja, jag sov en timme i mammas och pappas säng i natt. Vaknade av att kaggen värkte som aldrig förr. Smärtan var koncentrerad kring magsäcken och väldigt ihållande. Jag har tidigare lidit av lindrigare magkatarr och kände att detta var något liknande. Inte så konstigt då jag haft maginfluensa och kalvat en del. Jag gick då upp för att ta Rennie som otroligt snabbt neutraliserar magsyran och vips så är problemen som bortblåsta. Trodde jag, gick tillbaka till den varma sängen och maken men då smärtan inte gick över gick jag som så många gånger förr till mina föräldrars sovrum. Mamma tryckte lite på magen och konstaterade att det iaf inte var någon infektion och snart så gick det över och jag kunde gå ut till min sleeping beauty igen.


image49

Häromdagen
Mamma: Jag kännde också att jag höll på att bli sjuk förut.
Jag: Jasså?
Mamma: Men jag tycker inte att det är kul att vara sjuk så jag sket i det.

och nu står hon och spelar Guitar hero som en galning :)

Jonas tog med mozzarellaost hem häromdagen. Facinerad över dess förpackning och konsistens var han mycket nöjd med sig själv. När han hade smakat kom besvikelsen, "det smakar ju ingenting"
Jag berättade anekdoten för far min och hans kommentar blev, 05:32 i natt
"Ja men det är ju det som är meningen med mozzarella, det smakar ingenting och känns som en stor snorflabba i munnen"

Medan jag ändå lite nostalgiskt ler åt tanken på mina nära och kära kan jförtäla att farfar nyss var här med lilla trolle, deras hund. När han gick ut sprang trolle iväg som en stolle i trädgården och farfar lunkade efter, an är för övrigt världens sötaste, snällaste människa. Jag ser verkligen upp till honom!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0