ÖREBRO

Nu sitter jag här i mitt lilla rum i Örebro och det är blandade känslor kan jag lova. En del av mig tänker: äntligen, vad spännande osv och den andra delen av mig hade inte klagat över att få bo med gosiga familjen i ett par 25-30 år till. Mest tycker jag dock att det ska bli spännande, en upplevelse helt enkelt. Går det så är ju det jättebra men går det inte så har jag iallafall provat.

För er som inte vet det så har jag flyttat till Örebro för att studera juridik på universitetet här. Jag hade turen att få bli inneboende med en syster till en jobbarkompis till min pappa som av en slump råkade höra att jag sökte bostad. Där ser man, jag är ett levande exempel på att det finns en praktisk lösning till näst intill allt. Jag har fått ett jättefint rum tack vare mina underbara föräldrar. Mamma var med mig här i söndags och flyttade in möbler och idag har pappa vart med mig och gjort iordning mer. Jag är otroligt glad att jag har föräldrar som bryr sig och det är så jag blir tårögd när jag tänker på hur mycket de stöttar mig och ställer upp för mig. TACK!

I morgon är det registrering och jag hoppas då få större insikt i hur hösten kommer att bli!


Såhär ser min säng ut.
Lägenheten ligger mitt i Örebro så det är lite ovant för mig som lantis att bo mittemot Harrys, ha en sushi-bar runt hörnet . Lite kontrast till Tädet där min närmsta granne heter Rosa och äter gräs och avståndet till närmsta affär är 2km samt att namnet på den affären är Kölaby lanthandel, inte Make Up store

Kommentarer
Postat av: kusinen

Min tur att få hälsa på i din lya :D LYCKA TILL!

2008-08-27 @ 10:37:17
Postat av: Evelina

Åh supermysigt rum :D Jag kommer med en gång nu när du sa att du har en sushi-bar precis vid dig! Jag älskar sushi! Saknar dig! Puss

2008-08-30 @ 13:01:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0