Nollning

Gårdagen började som jag räknar med i katasrof. Etersom ajg ville göra ett bra intryck på mina blivande klasskamrater stod jag och plattade året i en kvar innan jag gick. Detta fick som följd att jag blev sen och fick gå i ett rasande tempo för att hinna ut till universitetet. Självklart hade jag valt fel skor. Mina trogna, svarta lackskor blev förmycket för mina ömma fötter och jag förstod ganska snart att det skulle bli blodbad i skorna. Dock hade jag inget annat val än att hålla god min. När jag tänkte att nu kan det inte bli värre så såg jag att den gröna gubben vid ett stoppljus lyste inbjudande och jag skulle skynda mig att gå över innan det blev rött igen. Så jag småsprang frammåt och precis när jag nådde trottoaren vrickade jag foten, gubben bytte färg lyste hånfullt röd mot mig i takt med att regnet sipprade ner och gjorde mitt hår krulligt igen. I den stunden var jag redo att ta min stackars systemetpåse och traska hemmåt igen för att tänka ut en potentiell sysselsättning under de fyra år som jag skulle stå helt utanför den sociala kretsen me jag tog mig i kragen och fortsatte.

Väl framme, efter många om och men blev vi ledda mitt ut i skogen, BRA tänkte jag, pissmyror, regn och mossa är det enda som kan rädda denna kväll. Snart klev SOBRAs (festkommitén för beteendevetare och rättsvetare) ordfrande upp på en kulle och höll ett högtidligt tal och så var nollningen invigd. Efter det blev det lekar, tipspormenad och grillning. Kvällen var trevlig och jag träffade några tjejer som skall läsa samma program som mig så vi nbytte nummer och skall ses innan första lektionen. Perfekt!

Första lektionen är inte förrän på måndag så jag passade på att åka hem. Nu sitter jag hemma och spinner. Helgen skall jag använda till att läka mina sårskador på fötterna, umgås/krama familjen och pojken, vila upp mig och festa till det lite. Visst, jag missar ett fullspäckat nollningsprogram men jag kände helt enkelt för att åka hem. Det är många nya intryck nu och att få kommahem och lugna ner sig lite är underbart skönt. Jag undrar hur många som går på helgens aktiviteter, de som har möjlighet åker förmodligen hem.


Jag med min nollningsbricka!


Jag satt och glodde på Friends hela vägen hem på tåget så 1 timme och 40 minuter gick som ett kick!



Hudskador till följd av utslitna (snygga) skor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0