Helgen

Lager 157 var mysigt. Jag köpte intre så mycket men att i lugn och ro gå omkring där inne med Jonas var jättetrevligt. Vi inhandlade, förutom lite baströjorj och linnen, lagers berömda, kulinariska snickerskakor. Jag blir plaskvåt i käften bara av att tänka på dem.

Igår gick vi istället till Falköping centrum. Detta för att jag ville se om jag kunde hitta något klädesplagg som var värt mina nyinkasserade, surt förvärvade och noga räknade klöver. Även här utan någon större framgång. Efter det stötte jag på Ida som var sugen på en förändring. Så det hjälpte jag henne med innan jag gick hem igen. Sedan rusade jag iväg till Evelina en stund för att få låna lite saker som jag glömt att ta med mig från Örebro. Det slutade med att vi gjorde oss iordning tillsammans och det var riktit trevligt att träffa henne, som vanligt. Det är väldigt skönt och tryggt för mig att komma hem och se bekanta ansikten och framförallt att ha någon att göra sig i ordning men innan man går ut.

Förfesten hölls hos Davis och Elin här i falköping men redan vid nio blev det tåget in till Skövde där något så finurligt som en festival för mat hålls. Är det inte fantastiskt? Festligheter och mat, mina två favoriter satta tillsammans. Kvällen drog vidare till Bogrens och Harrys och tillslut Valentino i Falköping. Mycket trevligt. Funderar på att tillägna ett inlägg till åt den gågna kvällen, där jag lägger in lite bidler och så. Nu ska jag hem och krama familjen innan det är dags att återvända till Örebro och ansvaret.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0