Sofia listar:

REKLAMFILMER

TOPPEN

1. AMF pension. Förstaplatsen var inte svår att ge bort! . Den senaste nu är ju underbar!  Du vet den där man får följa en man som hejar på Malmö genom hela livet. Malmö bara förlorar men till slut vinner de till musiken "I'll stand by you". Vilken genomtänkt reklam! Den tilltalar konsumenten både i hjärna och hjärta vilket är en slående kombination när det gäller reklamfilmer. Skönt att ett företag lyckas på annat än humor. Det är så man tar till lipen varje gång man ser den. Låten gör en del, och det faktum att gubben påminner lite om min gamla, genomsnälla, underbara farfar. Kanske varför jag varje gång jag ser den utbrister grandpah medan tårkanalerna går varma. Skulle gärna vilja tillägna denna till min farfar och Åsarp-Trädet haha! Fram med papprena, jag vill börja pensionsspara redan nu!

Hittade tyvärr ingen film att lägga upp, men jag har en länk: http://www.amfpension.se/templates/Page.aspx?id=3750


2. Saab. Den är gammal jag vet men ack så underbar. Låten Release me gör så mycket. (visste ni att det är en svensk sångare som gör den?) Ännu en lugn reklam Som kammar hem hög placering. Kanske ett vinnande koncept? Fast jag vet inte, det är antagligen svårare att lyckas med en lugn reklam än en rolig.







3. Bredbandsbolaget. Ni vet, de där: våra kunder är vana vi att de går fort. En humoristisk och bra skildring i vardagliga sammanhang. Rolig och underhållande! 




BOTTEN

1.  Lätta. Vilken otroligt pinsamt, dålig reklam för ett så etablerat företag. Den är dubbad, har dålig handling och ett otäckt, överdrivet budskap (om det ens finns något). JAA den är till och med sämre än 118 003. Den är till och med så pinsam att jag inte vill lägga ut den här på sidan. Latta.se har inte heller lagt ut den. Antagligen i syte att alla ska förtränga denna reklam som knippats til deras märke.

2. 118 003. Jag vet inte vilken utav dem som är värst!

Kommentarer
Postat av: Pappa

Den svenska sångerskan Du refererar till är
Oh Laura och är ett underbart stycke musikalitet
Hon var med i Så skall det låta i fredags.
Vilken röst !!!

2008-04-07 @ 09:01:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0