Morgonpromenad à 500 miles

Vaknade tidigt i morse och tog en riktigt härlig promenad i vårvädret. Det blåser ibland men stundtals är det riktigt varmt. Jag utgick från min makes lägenhet, förbi stationen och terrasen, vidare ut mot Lantmännen och deras stora silo. Fråga: är det den silon eller den som är borta vid Kronbergs som Ronnie SAndahl skriver om i sin bok.


Jag försökte avgöra själv och kom fram till att den som ligger vid Lantmännen ser mest klättervänlig ut. Den ahr en stege hela vägen upp, något som jag inte kunde se på den vid Kronbergs.
Efter detta promenerade jag vidare förbi det huset där både Gert och Tony införskaffat sig lägenhet. Sedan promenerade jag vidare till en cool lekplats med en sådan där otäck karusell som jag trillade i när jag var liten. Som jag minns det gjorde det ondare att ta bort superplåstret än att ramla av karusellen. Fortsättningsvis gick jag upp förbi Willy's och Falköpings gigantiska idrottsanläggning där derbyt Åsarp/Trädets FK - IFK Falköpings FF skall avgöras i sommar. När detta var beskådat var det bara raka vägen hem. Mycket givande, när jag får tillbaka mitt mineskort får kameran följa med!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0