Hemska varelse

Skall berätta om en ruskig sak som hände när jag sov hos Jonas i fredagsnatt. Jag skulle, efter att min balkavaljer ringt  och väckt mig och min man klockan 03:05 gå upp och hämta vatten till mig och Jonas. (Ja det är jag som gör de manliga sysslorna i vårt förhållande, det vill säga vägrar diska, vägrar tvätta, vägrar laga mat, rapar, hatar att dammsuga, dricker bärs, skjuter ekorrar med pilbåge, hoppas från balkongen för att testa studsmattans spänst samt hämtar vatten på nätterna). Hur som helst så kollade jag till på ytterdörren och såg att denna var öppen ut till trapphuset, inte nog med det utan det stor någon i dörröppningen. Jag försökte koncentrera mig på mina nära och kära och avsluta livet på ett värdigt sätt. Bra början, det första jag gör är att gå rakt in i väggen, därefter backade jag mot Jonas rum. Konstigt nog rörde sig gestalten i dörren i samma riktning som jag och exakt samtidigt. För mig verkade detta helt ologiskt tills det att jag förstod att det var hallspegeln och min egen spegelbild.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0